Wednesday, April 04, 2007

Ρωτάει η Μεγάλη Μητέρα:


Γιατί κάθε λεπτό καταστρέφετε 250 περίπου στρέμματα των τροπικών μου δασών, όταν μάλιστα έχετε ήδη καταστρέψει τα περισσότερα δάση στις «πλούσιες» χώρες σας; Γιατί κάθε λεπτό αφήνετε 50 τόνους μολυσμένων απορριμμάτων στο έδαφός μου και 12,000 τόνους διοξείδιο του άνθρακα στην ατμόσφαιρά μου; Σας θυμίζω ότι μόνο το 1997 η «προσφορά» σας στην ατμόσφαιρα είχε φτάσει τα 6,3 εκατομμύρια τόνους...

Γιατί κάθε ώρα αφήνετε 6,850 στρέμματα γόνιμης γης μου να καταστρέφονται και να γίνονται έρημος; Γιατί κάθε ώρα ξοδεύετε 120 εκατομμύρια δολάρια σε στρατιωτικούς εξοπλισμούς, ενώ με τα χρήματα αυτά θα μπορούσε να γίνει διάγνωση καρκίνου σε 60 νέους ασθενείς, δηλαδή σε περισσότερους από 5,000,000 το χρόνο;

Γιατί κάθε πέντε ώρες αφήνετε να πεθαίνει ένα σπάνιο είδος του πλανήτη; Που σημαίνει ότι 84,000 είδη περίπου θα εξαφανιστούν τα επόμενα 50 χρόνια...

Γιατί κάθε μέρα 25,000 άνθρωποι πεθαίνουν από αφυδάτωση και μολύνσεις, συσσωρεύονται 10 τόνοι πυρηνικών αποβλήτων και 250,000 τόνοι θειϊκού οξέος πέφτουν ως όξινη βροχή στο βόρειο ημισφαίριο σκοτώνοντας τις λίμνες μου και καταστρέφοντας τα δάση μου; Γιατί κάθε μέρα 60 τόνοι πλαστικών και 372 τόνοι δίχτυα πέφτουν στις θάλασσες και τους ωκεανούς από τους ψαράδες και σκοτώνουν τα ψάρια, τα θαλασσοπούλια και τους θαλάσσιους οργανισμούς; Γιατί κάθε μέρα εκατοντάδες χιλιάδες άνθρωποι τρέχουν στις δουλειές τους αναζητώντας καινούργιους τρόπους για να παράγουν περισσότερο, να πουλούν περισσότερο, να αγοράζουν περισσότερο, να διαφημίζουν περισσότερο, να επινοούν περισσότερο και μόνο λίγοι απ’ αυτούς σκέφτονται την επιβίωσή μου;

Γιατί κατά τη διάρκεια μιας ανθρώπινης ζωής αφήνετε τόσα πολλά σκουπίδια κι απορρίμματα πάνω μου; Ενώ ο μέσος άνθρωπος μιας φτωχής χώρας αφήνει πίσω του σκουπίδια κατά τη διάρκεια της ζωής του 150 φορές το βάρος του, γιατί ο μέσος Ευρωπαίος ή Αμερικανός αφήνει το ίδιο διάστημα ένα βουνό από σκουπίδια 4,000 φορές το βάρος του;

Γιατί;;; Απαντήστε...

Ίων Κρήνης

Πηγή: Περιοδικό Άβατον

No comments: